Бориспільці масово б’ють на сполох через високу напругу в електромережі.

Так у спільноті “Бориспіль для всіх” Богдан Федорченко  повідомляє про те,  що у нього  згоріли 2 комп’ютера, роутер та зарядка до телефона.

Чоловік пише: “Вул.Лютнева 16, приблизно 01:00 години ночі почались постріли з розеток та мигання лампочок. Сгоріло 2 комп’ютера, роутер зарядка до телефона . В сусідів погоріли телевізори. Через 15 хвилин вимкнули світло у всьому домі. Телефони Ресу та Жеку як завжди не відповідают. Куди дзвонити та хто буде компенсувати сбитки?!”.

Також житель Борисполя  Олег Бабич розповідає про високу напругу по вулиці Лютневій, 16. В електромережі чоловік зафіксував аж 390 вольт.

“УВАГА! На Лютневій, 16 в електромережі 390 вольт. Вимикайте все, бо погорить. У мене вибухнула зарядка мобільного і приставка Т2”.

Люди нарікають, що до працівників Бориспільського районного підрозділу ПрАТ «Київобленерго» неможливо додзвонитися, також  бориспільців цікавить хто відшкодує їм збитки.

Тож як отримати компенсацію, якщо побутова техніка пошкодилася через перепади напруги

За законодавством електропередавальна (енергопостачальна) організація, згідно договору, зобов’язана надавати електричну енергію з якісними характеристиками, які визначені державними стандартами.

Взаємовідносини між споживачами та енергопостачальною організацією регулюються Правилами користування електричною енергією для населення, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1999р. №1357 (зі змінами та доповненнями) (далі – ПКЕЕН).

Крім того, згідно діючого законодавства, енергопостачальна організація (обленерго чи районні електричні мережі) або житлово-експлуатаційні підприємства (КВЖРЕП, ОСББ, ЖБК та інші) мають реагувати на скарги населення щодо неналежного рівня надання послуг та відшкодувати збитки, заподіяні внаслідок порушення його прав. Проте юристи кажуть: в реальному житті добитися відшкодування заподіяного збитку проблематично, але це можливо при виконанні певної послідовності дій.

У таких випадках порядок дій наступний:

1. У разі порушення енергопостачальником умов договору про користування електричною енергією споживач викликає представника енергопостачальника для складання та підписання Акта-претензії споживача, в якому зазначаються терміни, види, відхилення показників з надання послуг тощо. Такий Акт-претензія складається споживачем та представником енергопостачальної організації і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника енергопостачальної організації протягом 3 днів з дня звернення у містах або 7 днів – у сільській місцевості споживач має право скласти Акт-претензію у довільній формі. У разі відмови представника енергопостачальної організації від підписання даного Акта, він вважається дійсним, якщо його підписали не менше ніж три споживача або споживач і виборна особа будинкового, вуличного, квартального чи іншого органу самоврядування.

Акт-претензія споживачем подається енергопостачальнику, який у десятиденний термін усуває недоліки або надає споживачеві обґрунтовану відмову щодо задоволення його претензій. У разі відмови енергопостачальника провести необхідні заміри параметрів якості електричної енергії споживач має право сам організувати проведення таких замірів. Проводити заміри параметрів якості електроенергії може організація, яка має відповідні повноваження та дозволи. У випадку коли сторонньою організацією встановлено невідповідність параметрів якості встановленим нормам, енергопостачальна організація повинна відшкодувати споживачу витрати на проведення відповідних замірів.

2. Після проведення всіх вимірів і складення Акту-претензії, а також встановлення розміру збитків (для визначення розміру збитків по ремонту побутової техніки і причини виходу з ладу даної техніки, Вам необхідно звернутись до сервісного центру) письмово звертайтесь до енергопостачальника (відповідного РЕМ) для відшкодування всіх витрат, понесених внаслідок виникнення перепадів напруги.

3. Якщо ж технологічне порушення трапилася в електричних мережах житлово-експлуатаційного підприємства зверніться до нього, щоб воно створило комісію для службового розслідування того, що стало причиною аварії і які її наслідки. Далі, посилаючись на складений комісією акт, потрібно написати до того ж житлово-експлуатаційного підприємства заяву і вказати розміри збитків, які складаються з вартості оплати ремонту пошкодженої побутової техніки. Заяву необхідно скласти у двох примірниках. Не забудьте, що на документі, який залишиться у Вас повинна бути вказана дата, поставлений вхідний номер і підпис людини, яка цю заяву прийняла. Протягом місяця житлово-експлуатаційне підприємство зобов’язане виконати вимогу споживача або прислати письмову відмову з поясненням її причини.

4. Найчастіше пошкоджена техніка дуже необхідна у побуті і постраждалі громадяни відразу намагаються її відремонтувати в сервісних центрах, і це правильно. При цьому прошу запам’ятати, якщо Ви будете ремонтувати ваші прилади у осіб, які не в змозі видати Вам квитанцію про оплату ремонту і довідку про те, що спричинило такі пошкодження Ви втратите (не отримаєте) можливість відшкодувати заподіяну шкоду (збитки) навіть через судові органи. Крім того звертаємо увагу, на те, що на квитанції та довідці повинні стояти «мокрі» печатки сервісного центру.

5. Якщо ж ці організації відмовляються у відшкодуванні Вам витрат то спори та розбіжності, що можуть виникнути під час користування електричною енергією між Вами та енергопостачальною організацією або житлово-експлуатаційним підприємством, якщо вони не будуть узгоджені шляхом переговорів між сторонами, вирішуються в судовому порядку. Тому подайте позов до судових органів на ту організацію з чиєї вини заподіяні збитки та яка за договором забезпечує Вас електроенергією.
На «мирову» з добровільним відшкодуванням збитків житлово-експлуатаційні підприємства, за звичай не йдуть, пояснюючи це тим, що грошей у них немає. Тоді питання про відшкодування заподіяного збитку переходить до компетенції судових органів.

До документів, що подаються до суду з приводу даного позову, обов’язково повинні додаватися договори, укладені між мешканцями і житлово-експлуатаційним підприємством, без яких добитися рішення на користь споживачів не можливо.
Як не дивно, але «вибити» компенсацію з житлово-експлуатаційного підприємства буває легше, ніж з енергопостачальної організації. Правда, навряд чи комунальники видадуть її живими грішми – швидше за все за Вашою згодою запропонують зарахувати до майбутніх платежів за житлово-комунальні послуги.

Окрім матеріальної компенсації, Ви можете зажадати відшкодування морального збитку – цю суму визначить суд. До речі, від держмита при судових витратах споживач звільняється, а Управління захисту прав споживачів повинно надати безкоштовно адвоката. До розміру збитків можуть бути віднесені і інші витрати пов’язані з підготовкою до суду.

Інспекція Держенергонагляду звертається до всіх суб’єктів електроенергетики, споживачів електричної енергії, до всіх людей, які дбають про день завтрашній – безпечно експлуатуйте та утримуйте свої внутрішні електромережі та обладнання у належному технічному стані, не залишайте їх увімкнутими без нагляду, не перевищуйте потужність передбачену технічними умовами чи технічними характеристиками електромереж.

У разі появи підвищеної або зниженої величини напруги, а також різкого її коливання, не чекаючи з’ясування причин, вимкніть від електричної мережі свої електроприлади та зверніться з повідомленням до диспетчерів енергопостачальної організації або житлово-експлуатаційного підприємства.

Поділитися новиною:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *